Thermex vil, kan og våger!
Elon Sørlandsparken settter av en hel vegg som skal fylles med Thermex produkter. F.v: Dennis Morild, Country manager i Thermex Norge, Hege Indrehus prosjektleder Norsk Byggebransje og Alexander Martinsen, daglig leder Elon Sørlandssenteret. Foto: Norsk Byggebransje
Sist oppdatert: 12-10-2021

Thermex vil, kan og våger!

Thermex Skandinavia har store ambisjoner i Norge. Vi fikk bli med Country Manager Dennis Morild på kundebesøk til Kristiansand.

Alexander Martinsen og kona gjorde et spenstig valg midt under pandemien og åpnet ny butikk på 700 kvadratmeter, Elon Sørlandsparken i oktober 2020.

-Elon kjeden er i kraftig vekst både i Norge og Norden. Butikkene har tradisjonelt etablert seg på litt mindre plasser, men nå ønsker vi å satse på de større byene. Kristiansand og Sørlandssenteret er naturlig og attraktivt, men selvsagt var tidspunktet noe risikofylt, ler han.

-Byen har vært hardt belastet og har i perioder vært stengt ned. På tross av dette har det gått fint. Kundene setter pris på nærhet, fagkompetanse og serviceytelser for å nevne noe.

-Vi er en faghandel som ordner alt for våre kunder, samtidig som vi matcher laveste nettpris.

-Jeg har hatt fornøyelig kontakt med Alexander siste halve året, skyter Dennis Morild inn. Når jeg hørte at han hadde planer for en ny kjøkkenutstilling var det naturlig å ta turen på besøk for å se hva vi kan bidra med.

Hvor viktig er butikken i Kristiansand for dere i Thermex?
-Alle butikker er viktig for oss, det må jeg presisere. Når det gjelder Elon kjeden har de store ambisjoner om å være representert der både forbruker og proffmarkedet lett kan nå deres butikker.

-Thermex deler målsetningen om å være tilstede der kundene befinner seg. Som spesialister på kjøkkenhetter og vifter vil vi skille oss ut i et marked med stor konkurranse.

-Da er det naturlig for oss å bidra til at våre kunder får den beste opplæring, tett oppfølging personlig service fra vår side, sier Morild.

Alexander Martinsen, du har over 20 års erfaring i bransjen, hva gjør at dere satser på produkter fra Thermex?

-Thermex et godt etablert varemerke. Jeg opplever dem som en seriøs leverandør som leverer kvalitet til konkurransedyktige priser.

-Det har stor verdi for våre kunder at de produsenter vi velger å samarbeide med er løsningsorienterte og fleksible, det er Thermex.

-Thermex har ambisjoner, de satser på teknologi og digitalisering, de er “framme i skoa” som vi sier i Fredrikstad. At de også satser på oss, tar seg tid til å besøke oss og gir oss, og våre ansatte god opplæring i sine produkter gjør det ekstra trygt å anbefale, og selge deres produkter.

Hvorfor Elon?
-Elon har ca 65 butikker pr i dag og åpner 15 nye butikker i løpet av det neste året. Vi har et godt samarbeid med hovedkontoret, som også satser på proffmarkedet. I tillegg til butikkeiere som Martinsen og konene.

-Thermex vil gjerne være med på den reisen Elon er på og bidra med kunnskap, produkter og service, forklarer Morild.

-Her i Kristiansand tar vi mål og legger planer for en egen vegg med Thermex produkter som forhåpentligvis er klar i høst.

-Vi har vært representert i Norge i over 40 år og jobber kontinuerlig for økt synlighet med fokus på vårt unike produktsortiment, og ekspertise som kan løse alle mulig behov både for proff- og privatmarkedet.

Martinsen, dere har satt av en hel vegg som skal fylles med Thermex produkter. Kjøkkenvifter, kokeplater, vinskap og plasmafilter i skjønn forening som også demonstrerer ventilasjon som kan styres ved hjelp av Mobil APP og Google Assist.

-Thermex vil, kan og våger! De tar stadig større markedsandeler og vi opplever at dette er starten på en morsomt og givende eventyr.

-Veggen er målt opp og nå skal det tegnes, og produseres spesielt for oss. Det er veldig spennende.

-Dennis Morild er enestående! Han er en danske som passer godt inn i Norge, han bryr seg om oss som samarbeidspartner og våre felles kunder.

-Jeg har følelsen av at han alltid er tilgjengelig og et bevis på at Thermex står for sine produkter.

Privat og proffmarkedet
-Prikken over i’en er at Elon har ansatt egen selger på kjedekontoret som jobber for oss som satser på B2B markedet. Byggebransjen trenger Thermex produkter, kvalitet, seriøsitet og service.

-De større avtalene er tidkrevende og vi er veldig fornøyd med at ELON sentralt satser sammen med oss. Vi har avtaler med flere store utbyggere og ser lyst på fremtiden, avslutter Martinsen.

Engasjement, positivitet og ambisjoner
-Thermex skal fremover vokse med 10% årlig. Samtidig er det viktig er at vi skaper de beste betingelser for at våre kunder skal lykkes i sine markeder. Fremgang skapes best i samarbeid med hverandre, avslutter en strålende fornøyd Dennis Morild