Høiax satser på «Rørleggerne»
Når Rørkjøp skulle velge partnere til sin største mediasatsing noen gang, var Høiax derfor et naturlig valg. Foto: Heim TV / Høiax
Sist oppdatert: 17-12-2025 Norsk Byggebransje / VVS-Nytt

Høiax satser på «Rørleggerne»

Det skal alltid lønne seg å velge smarte løsninger!

For aller første gang får vi følge rørleggere fra hele landet tett på jobb, mestere, lærlinger, kvinner og menn i en egen TV-serie om hverdagen i VVS-bransjen.

I «Rørleggerne» på Heim TV får fagfolk endelig den scenen de fortjener.

Blant partnerne som har valgt å satse tungt på serien, finner vi Høiax. De er stolt leverandør til Rørkjøp og deres produkter dukker opp der de hører hjemme: midt i faglige valg og løsninger ute på jobb.

- At Høiax er den foretrukne leverandøren er vi ikke overrasket over, sier Cecilie Eriksen, markedssjef i Høiax med et smil.

Høiax smart varmtvannsbereder

Bygget på et tett samarbeid med Rørkjøp

Bak TV-satsingen ligger det mange år med samarbeid mellom Rørkjøp-kjeden og Høiax.

- Vi har lenge hatt et godt og tett samarbeid med Rørkjøp gjennom vår leverandøravtale.

- Dette er ikke noe som skjer av seg selv, det er noe salg og marked jobber kontinuerlig med, sier Eriksen.

Da Rørkjøp skulle velge partnere til sin største mediasatsing noen gang, var Høiax derfor et naturlig valg.

- At de kontaktet oss i forbindelse med serien, opplever vi som en bekreftelse på den posisjonen vi har bygget sammen, sier hun.

Først ut i bransjen – derfor ville Høiax være med

«Rørleggerne» er den første realityserien som virkelig tar seerne med inn i rørleggerens verden. Det var en avgjørende grunn til at Høiax valgte å gå inn som sponsor.

- Vi har tro på konseptet og ikke minst på timingen.

- Denne serien er først ut i bransjen og da ønsket vi å være med fra start, sier Eriksen.

Hun peker på at serien treffer flere målgrupper samtidig

- TV-serien blir sett av privatpersoner, men det er også noe hele VVS-bransjen vil følge med på.

- Du får både faglig gjenkjennelse og god underholdning, og det er en kombinasjon vi har stor tro på.

Høiax satser på «Rørleggerne»
Foto: Heim TV / Høiax

Rekruttering, fagstolthet og smarte varmtvannsberedere

For Høiax handler ikke deltakelsen bare om logoeksponering. De ønsker å bidra til både rekruttering og bevissthet rundt kvalitet, og smarte løsninger i bransjen.

- Først og fremst får vi vist frem våre smarte varmtvannsberedere til forbrukere og vi håper flere vil investere i smarte løsninger, fortsetter Eriksen.

Høiax har dog også et tydelig blikk på framtiden til faget:

- For rørfaget håper vi at serien bidrar til økt interesse, særlig blant ungdom.

- Vi trenger flere som søker seg til rørfaget og vi tror «Rørleggerne» kan gjøre noe med både stolthet, forståelse og lysten til å bli en del av bransjen.

Når det gjelder merkevaren Høiax, er ambisjonen klar

- Vi ønsker å være «top of mind» når det kommer til smarte varmtvannsberedere. TV-serien gir oss en unik arena til å forsterke det.

Høiax CONNECTED – forberedt på fremtiden

I serien får vi se rørleggere som står i virkelige problemer og velger løsninger som skal fungere i mange år framover. Nettopp derfor er Høiax opptatt av å løfte frem de smarte produktene sine.

- Det skal alltid lønne seg å velge smarte løsninger, sier Eriksen.

Høiax CONNECTED er utviklet med nettopp dette som utgangspunkt:

- Høiax CONNECTED er forberedt på fremtiden. Den gir bedre fleksibilitet, kontroll og mulighet for optimalisering, noe som gjør den mer fremtidssikker sammenlignet med tradisjonelle beredere, forklarer hun

Som smartprodukt er Høiax CONNECTED koblet til nettet og kan motta programvareoppdateringer med nye funksjoner.

- Når det kommer endringer i rammebetingelser og prismodeller, står du ikke igjen med en «gammeldags» løsning, men heller et produkt som kan tilpasses, videreutvikles og utnytte nye muligheter etter hvert som de kommer.

Fra TV-skjermen til teknisk rom

For Norsk Byggebransje er det gledelig å se en TV-satsing som både skaper underholdning, rekruttering og faglig bevissthet, samtidig som sterke bransjeaktører tar ansvar.

«Rørleggerne» viser den ekte hverdagen, ekte ansvar og ekte faglighet. Når produkter som Høiax CONNECTED dukker opp hvor de faktisk brukes, blir også samtaler om kvalitet, sikkerhet og smarte løsninger mer konkret for seerne.

Resten er opp til bransjen selv: ta inn flere lærlinger, satse på gode løsninger og vise fram stoltheten i faget, både på skjermen, og ute på jobb.

Har du ikke kanalen HeimTV?

Du kan registrere deg her og se serien gratis i både app og nettleser dagen etter tv- sendingen.

Vil du ha nyheter fra bygg, VVS og AI rett i feeden din? Følg oss på LinkedIn eller Facebook: