Bjørn-Morten Bordvig hos Faluplast, tilbringer mer tid ute blant rørleggerne enn på kontoret.
- Det er veldig givende å få treffe rørleggerne ansikt til ansikt, demonstrere produkter, få høre om deres utfordringer og bidra med løsninger, sier Bjørn-Morten Bordvig (til høyre). Foto: Norsk Byggebransje.
Sist oppdatert: 26-12-2025 Norsk Byggebransje

Nå må grossistene lytte til rørleggerne

Bjørn-Morten Bordvig hos Faluplast, tilbringer mer tid ute blant rørleggerne enn på kontoret.

Som rørleggermester og KEM-ingeniør med teknisk fagskole reiser han landet rundt for å møte rørleggere ansikt til ansikt, demonstrere Faluplast-produkter og diskutere praktiske utfordringer fra hverdagen.

Demo-dager, fagdager og lagermøter gir direkte tilbakemeldinger, og tydelige signaler om hva bransjen savner i hyllene.

Lærer av rørleggernes hverdag

- Jeg stiller opp hos alle tre grossistene med jevne mellomrom, Heidenreich, Ahlsell og Brødrene Dahl.

- Det er veldig givende å få treffe rørleggerne ansikt til ansikt, demonstrere produkter, få høre om deres utfordringer og bidra med løsninger, sier Bordvig.

Som rørleggermester med KEM utdanning har Bordvig uten tvil den faglige tyngden som skal til for å kjenne igjen utfordringene og bidra med løsninger til rørleggere.

Fikk du med deg: Faluplast - Rørleggerens førstevalg

De få gangene det dukker opp en utfordring Faluplast mot formodning ikke har løsningen på, sørger de ganske enkelte for at løsningen blir produsert.

Hvor ofte stiller du opp på fag- og/eller demodager?

- Jeg vil gjerne innom alle butikkene opp til Oslo, Akershus, Innlandet, Østfold, Vestfold, Telemark, Rogaland, Hordaland, Møre og Romsdal i tillegg til Trøndelag, så ofte som mulig.

- Nord-Norge planlegger jeg å besøke til sommeren.

Bjørn-Morten Bordvig hos Faluplast, tilbringer mer tid ute blant rørleggerne enn på kontoret.
Demo-dager, fagdager og lagermøter gir direkte tilbakemeldinger og tydelige signaler om hva bransjen savner i hyllene. Foto: Norsk Byggebransje.

Møtet med kundene forgyller arbeidsdagen

- Fagdager, demodager og/eller lager dager er både givende og morsomme. Da får vi treffe kunder og rørleggerne direkte.

- Det er i møtet med kundene jeg trives aller best.

- Grossistene er flinke til å markedsføre at Faluplast kommer på besøk og rørleggerne liker produktene våre, og stiller opp når jeg er på plass.

- Dessverre hindres en del rørleggere i å kjøpe våre produkter, da enkelte grossister ikke prioriterer å ha våre produkter i hyllene.

Faluplast - Markedets beste sluk

Heidenreich tar rørleggerne på alvor

- Faluplast er kjent som problemløseren i bransjen og våre produkter tåler sammenligning med hvem som helst, både hva gjelder pris og kvalitet.

- Det at vi gir 5 års garanti på alt, gjør at rørleggerne ønsker produktene våre, men, i en travel hverdag har de ikke tid til å vente på levering.

- De skal løse kundens behov uten forsinkelser, det er jobben deres.

- Heidenreich er en av grossistene som tar rørleggernes ønsker på alvor og fra januar 2026 øker vi antallet produkter i butikkene deres betraktelig.

- I Sverige er Ahlsell vår største kunde med over 500 Faluplast varer i hyllene. I Norge henger de fortsatt litt etter, de har tatt inn drøyt 100 produkter til tross for høy etterspørsel.

- Det er litt merkelig.

- Det er vanskelig å forstå at grossister til tider prioriterer leverandører som ikke kan levere og velger tomme hyller i butikker, og på lager, foran å ta inn Faluplast som kan dokumentere at vi leverer 98% av alle ordrer innen 1 uke fra fabrikken i Sverige.

- I tillegg stiller vi med bærekraftige leveranser og 5 års garanti på alle produkter. Hvordan kan man si nei til det?

Bjørn-Morten Bordvig hos Faluplast, tilbringer mer tid ute blant rørleggerne enn på kontoret.
Bjørn-Morten Bordvig trives best i møte med rørleggere og kunder. Foto: Norsk Byggebransje

Ser lyst på 2026

- Vi ser frem til 2026 og gleder oss over alle rørleggere som så tydelig gir uttrykk for at de ønsker produktene våre.

- Da er det ekstra stas å øke samarbeidet med Heidenreich som virkelig lytter til norske rørleggere.

- Det er lett å skjønne hvorfor de ligger 20% foran fjoråret og stadig tiltrekker seg nye kunder.

- De har bestemt seg, hos oss skal alt rørleggeren har behov for være tilgjengelig, avslutter Bordvig.

Vil du ha nyheter fra bygg, VVS og AI rett i feeden din? Følg oss på LinkedIn eller Facebook: