Hultafors Group kjøper Fristads, Kansas og Leijona for å skape et markedsledende varemerke- og tjenestetilbud i Europa
-Sammen har vi tilgang til ledende industriekspertise på arbeidsklær og vi vil fortsette å drive utviklingen av vår bransje med fokus på kundeverdi, produktinnovasjon og bærekraft, sier Camilla Monefeldt Kirstein, EVP Business Unit Workwear i Hultafors Group. Ill: Hultafors Group
Sist oppdatert: 01-03-2021

Hultafors Group har fullført kjempeoppkjøp 

I desember 2020 ble det kjent at Hultafors Group hadde signert avtale om oppkjøp av Fristads, Kansas og Leijona. Nå melder selskapet at de har fått godkjenning fra konkurransemyndighetene og at oppkjøpet er gjennomført.

Med oppkjøpet skaper Hultafors Group et markedsledende varemerke- og tjenestetilbud i Europa.

Fristads, Kansas og Leijona er kjente merkevarer innen arbeidsklær, både for profesjonelle og private brukere. Merkevarene har et solid fotfeste i sine respektive nøkkelmarkeder i Sverige, Danmark og Finland, og fra 1. mars er de en del av Hultafors Group sin markedsledende portefølje i segmentet personlig verneutstyr.

-Vi er veldig glade for å kunne ønske Fristads, Kansas og Leijona velkommen til Hultafors Group. Kombinert representerer disse selskapene nå det sterkeste tilbudet innenfor Personal Protection Equipment i Europa og Nord-Amerika.

Saken fortsetter etter annonse. 

SmartDok. Alt i en app

-Sammen har vi tilgang til ledende industriekspertise på arbeidsklær og vi vil fortsette å drive utviklingen av vår bransje med fokus på kundeverdi, produktinnovasjon og bærekraft, sier Camilla Monefeldt Kirstein, EVP Business Unit Workwear i Hultafors Group, i en melding. 

Fristads, Kansas og Leijona vil operere som en frittstående enhet med en egen salgsavdeling under ledelse av Anders Hülse, for tiden CEO i Fristads, innen Business Unit Workwear hos Hultafors Group. Vår målsetting er å videreutvikle merkevarene med hovedfokus på innovasjon og bærekraft.

-Fristads, Kansas og Leijona har en positiv utviklingstrend og vi har foretatt betydelige investeringer i produktsortimentet, markedsføring, IT, enterprise resource planning (ERP) og logistikk/lagerstyring. Vi vil fortsette å fokusere på det pågående forbedringsprogrammet.

-Som en del Hultafors Group, sterkt støttet av vår langsiktige eier Latour, er målet å gi et enda bedre servicetilbud til våre kunder, og å oppnå samme høye standard som resten av merkevarene i Hultafors Group, sier Anders Hülse CEO i Fristads.

Oppkjøpet av Fristads, Kansas og Leijona er en del av Hultafors Group sin strategi om å vokse og utvikle ledende merkevarer innen segmentet personlig verneutstyr i Europa og Nord-Amerika.

Etter en rekke vellykkede oppkjøp består merkevareporteføljen i dag av flere kjente merkevarer som Snickers Workwear, Solid Gear, Toe Guard, EMMA Safety Footwear og Hellberg Safety. Vi gjør arbeidsdagen tryggere, enklere og mer produktiv for profesjonelle brukere.