- Selv om det ikke alltid er lett å måle nøyaktig, merker vi en klar økning i synligheten vår. Norsk Byggebransje er til stede på mange flater, særlig i sosiale medier og det gjør at vårt budskap treffer bredere, og oftere, sier Annette Reynolds, prosjektleder og stundentadministrator i Blimester.com. Foto: Blimester
Sist oppdatert: 07-07-2025 Bransjeprat

Et verdifullt samarbeid med Norsk Byggebransje

Hvorfor valgte Bli Mester å inngå samarbeid med Norsk Byggebransje?

- Vi ble først og fremst imponert over deres sterke tilstedeværelse i sosiale medier. Dere er flinke til å løfte frem aktører i bransjen gjennom artikler, linker og fremsnakk. 

- Det ga oss en følelse av at her er det noen som virkelig ønsker å bidra til å styrke og samle byggenæringen, sier Annette Reynolds, prosjektleder og stundentadministrator i Blimester.com.

Bli mester - Slik tar du mesterbrevet

Hvordan opplevde dere prosessen med å være “Partner i Fokus”?

- Vi innledet samarbeidet med å takke ja til en kampanje og så raskt verdien av å utvide samarbeidet.

- Overgangen til å bli “Partner i Fokus” føltes helt sømløs og kombinasjonen med annonsering ga oss utrolig god valuta for pengene.

Hva skiller Norsk Byggebransje fra andre bransjemedier eller markedsføringskanaler?

- Det er uten tvil servicen. Den er ekstremt god og personlig. 

- Dere har en evne til å forstå vårt ståsted og leverer alltid “det lille ekstra”, både i dialog og gjennom det ferdige produktet.

- Vi opplever en nysgjerrighet, et oppriktig ønske om å levere kvalitet og en kunnskap om bransjen som er betryggende.

Blimester er ikke som andre skoler. Utdanningen er utviklet av ni landsomfattende bransjeforeninger i byggenæringen og tilbyr en kombinasjon av digital undervisning, og klasseromsundervisning eller en hybrid mellom de to. Foto: Blimester.com

Presis formidling av budskap og våre verdier

Hvordan har samarbeidet bidratt til deres synlighet i markedet?

- Selv om det ikke alltid er lett å måle nøyaktig, merker vi en klar økning i synligheten vår. Norsk Byggebransje er til stede på mange flater, særlig i sosiale medier og det gjør at vårt budskap treffer bredere, og oftere.

Opplever dere at dere når riktig målgruppe?

- Ja, det vil jeg absolutt si. Innholdet deres treffer godt og vi opplever at vi kommuniserer med akkurat de vi ønsker å nå ut til.

Hvordan var prosessen med innholdsproduksjon og intervju?

- Svært effektiv! De gjør en grundig jobb med å forstå både vårt behov og målgruppen vi henvender oss til.

- Resultatet blir en presis formidling av vårt budskap og våre verdier.

10 av 10 ganger 

Synes dere at innholdet traff deres budskap og identitet?

- Uten tvil. Vi føler oss fremstilt på en svært god måte, med innhold som speiler hvem vi er og hva vi står for.

Ville dere anbefalt andre aktører i bransjen å samarbeide med Norsk Byggebransje?

- 10 av 10 ganger! Det er et samarbeid vi absolutt anbefaler videre.

Har dere noen nye mål eller tema dere ønsker å belyse fremover?

- Kvalitet står fortsatt øverst hos oss. Vi ønsker å bevare det høye nivået i mesterutdanningen, selv om vi på sikt vurderer å utvide tilbudet til andre verkstedhåndverksfag.

- Det er viktig for oss å fremstå som et seriøst og foretrukket utdanningstilbud.

Jobber i kulissene 

Ser dere Norsk Byggebransje som en del av deres langsiktige kommunikasjonsstrategi?

- Absolutt. Samarbeidet er en investering som gir resultater. Norsk Byggebransje er dyktige til å dukke opp i riktige kanaler og skape synlighet. 

- En bonus er at de også er svært gode til å koble mennesker og muligheter, ofte bak kulissene.

Hvordan kan Norsk Byggebransje bidra til å løfte hele næringen fremover?

- Ved å fortsette å være nysgjerrige, påkoblet og synlige i SoMe. 

- Deres engasjement for næringen er tydelig, også gjennom samarbeid og støtte til organisasjoner, og aktiviteter som f.eks. Ingeborg-nettverket og Norges Hyggeligste Håndverker. 

Det gir hele bransjen et løft og skaper et mer inkluderende og engasjerende miljø.