
- Selv om det ikke alltid er lett å måle nøyaktig, merker vi en klar økning i synligheten vår. Norsk Byggebransje er til stede på mange flater, særlig i sosiale medier og det gjør at vårt budskap treffer bredere, og oftere, sier Annette Reynolds, prosjektleder og stundentadministrator i Blimester.com. Foto: Blimester
Sist oppdatert: 07-07-2025 Bransjeprat
Et verdifullt samarbeid med Norsk Byggebransje
Hvorfor valgte Bli Mester å inngå samarbeid med Norsk Byggebransje?
- Vi ble først og fremst imponert over deres sterke tilstedeværelse i sosiale medier. Dere er flinke til å løfte frem aktører i bransjen gjennom artikler, linker og fremsnakk.
- Det ga oss en følelse av at her er det noen som virkelig ønsker å bidra til å styrke og samle byggenæringen, sier Annette Reynolds, prosjektleder og stundentadministrator i Blimester.com.
Hvordan opplevde dere prosessen med å være “Partner i Fokus”?
- Vi innledet samarbeidet med å takke ja til en kampanje og så raskt verdien av å utvide samarbeidet.
- Overgangen til å bli “Partner i Fokus” føltes helt sømløs og kombinasjonen med annonsering ga oss utrolig god valuta for pengene.
Hva skiller Norsk Byggebransje fra andre bransjemedier eller markedsføringskanaler?
- Det er uten tvil servicen. Den er ekstremt god og personlig.
- Dere har en evne til å forstå vårt ståsted og leverer alltid “det lille ekstra”, både i dialog og gjennom det ferdige produktet.
- Vi opplever en nysgjerrighet, et oppriktig ønske om å levere kvalitet og en kunnskap om bransjen som er betryggende.

Blimester er ikke som andre skoler. Utdanningen er utviklet av ni landsomfattende bransjeforeninger i byggenæringen og tilbyr en kombinasjon av digital undervisning, og klasseromsundervisning eller en hybrid mellom de to. Foto: Blimester.com
Presis formidling av budskap og våre verdier
Hvordan har samarbeidet bidratt til deres synlighet i markedet?
- Selv om det ikke alltid er lett å måle nøyaktig, merker vi en klar økning i synligheten vår. Norsk Byggebransje er til stede på mange flater, særlig i sosiale medier og det gjør at vårt budskap treffer bredere, og oftere.
Opplever dere at dere når riktig målgruppe?
- Ja, det vil jeg absolutt si. Innholdet deres treffer godt og vi opplever at vi kommuniserer med akkurat de vi ønsker å nå ut til.
Hvordan var prosessen med innholdsproduksjon og intervju?
- Svært effektiv! De gjør en grundig jobb med å forstå både vårt behov og målgruppen vi henvender oss til.
- Resultatet blir en presis formidling av vårt budskap og våre verdier.
10 av 10 ganger
Synes dere at innholdet traff deres budskap og identitet?
- Uten tvil. Vi føler oss fremstilt på en svært god måte, med innhold som speiler hvem vi er og hva vi står for.
Ville dere anbefalt andre aktører i bransjen å samarbeide med Norsk Byggebransje?
- 10 av 10 ganger! Det er et samarbeid vi absolutt anbefaler videre.
Har dere noen nye mål eller tema dere ønsker å belyse fremover?
- Kvalitet står fortsatt øverst hos oss. Vi ønsker å bevare det høye nivået i mesterutdanningen, selv om vi på sikt vurderer å utvide tilbudet til andre verkstedhåndverksfag.
- Det er viktig for oss å fremstå som et seriøst og foretrukket utdanningstilbud.
Jobber i kulissene
Ser dere Norsk Byggebransje som en del av deres langsiktige kommunikasjonsstrategi?
- Absolutt. Samarbeidet er en investering som gir resultater. Norsk Byggebransje er dyktige til å dukke opp i riktige kanaler og skape synlighet.
- En bonus er at de også er svært gode til å koble mennesker og muligheter, ofte bak kulissene.
Hvordan kan Norsk Byggebransje bidra til å løfte hele næringen fremover?
- Ved å fortsette å være nysgjerrige, påkoblet og synlige i SoMe.
- Deres engasjement for næringen er tydelig, også gjennom samarbeid og støtte til organisasjoner, og aktiviteter som f.eks. Ingeborg-nettverket og Norges Hyggeligste Håndverker.
Det gir hele bransjen et løft og skaper et mer inkluderende og engasjerende miljø.