SmartDok - Alt i en app
Om du bygger en bro over Oslofjorden, eller et uthus i Nesseby – optimal lønnsomhet er ikke mulig uten et godt planleggingsverktøy, løpende innsamling av data fra feltet og dokumentasjon. SmartDok gir deg en helhetlig oversikt og full kontroll over alle prosjekt. Foto: SmartDok 

SmartDok, økt lønnsomhet i dine prosjekter

SmartDok er et programvareselskap med 40 dedikerte ansatte som daglig hjelper mer en 2.500 entreprenørbedrifter og 65,000 brukere holde oversikt over sine prosjekter. 

SmartDok er utviklet for og i samarbeid med bygg og anleggsbransjen med fokus på å forenkle og digitalisere arbeidshverdag for både arbeidere og administrasjonen. Med 10 ulike moduler har SmartDok brukere full kontroll fra A til Å på både store og små oppdrag. Resultatet er en forenklet arbeidshverdag, mindre svinn, økt lønnsomhet og fornøyde kunder

Historien startet i 2005, lenge før mobiltelefonen ble menneskets forlengede arm og lenge før begrep som apper og smarttelefon ble allemannseie. Gjennom 15 år som pionerer fra Finnmark har SmartDok vokst til å Skandinavias mest brukte bransjeløsning.

Etter at Visma i 2018 ble majoritetseier i SmartDok har veksten fortsatt og i dag benyttes SmartDoks skyløsninger av aktører som Veidekke, NCC, Skanska, Consto, Harald Nilsen og Grunnarbeid Vest AS i Bergen, som ved å digitalisert dokumentasjonsarbeidet med SmartDok, sparer over 50,000 kr hver måned. 

– Med SmartDok registreres timer og varer direkte inn i appen. Der timer og varer før var svinn er det nå data som hjelper til full kontroll på prosjektene. Daglig leder i Grunnarbeid Vest AS, Arild Hatland

Alt i en App - et system 

Bygge- og anleggsbransjen er i stadig utvikling og krav og forventninger til dokumentasjon av arbeidstimer, og HMS er blitt betydelig høyere. Ikke bare for bedriftens egen del, men også for kundene sin del, som ønsker et troverdig fakturagrunnlag.

Med SmartDoks 10 ulike moduler har bedriften og de ansatte full kontroll på timeregistrering, HMS, Maskiner og service, materialforbruk og transport, verktøyoversikt, kjørebøker for alle bedriftens biler og egen ressursplanlegger​​​​​​​ med mer. 

SmartDok er utviklet med brukervennlighet i fokus og appen fungere utmerket på både android og iOS. Fokus på brukervennligheten​​​​​​​ er selvsagt videreført​​​​​​​ også til PC versjonen slik at de ansatte ute på byggeplassen og administrasjonen på kontoret til en hver tid har full kontroll på alle aspekter av jobben. Være det seg et mindre serviceoppdrag, eller store, komplekse​​​​​​​ byggeprosjekter. 

– Det handler om å ha kvalitet på arbeid og ikke minst dokumentasjon. Å kunne dokumentere hva vi har levert og hvilke ressurser det er levert med. Vi dokumenterer for eksempel ofte med bilder og disse kan så kobles til korrekt prosjekt eller underprosjekt.  Hans Marius Eide, formann Drange Maskin

SmartDok forenkler hverdagen
Vi har sentral lønnskjøring og det fungerer utmerket når alle data er på nett.....

Store gevinster for PEAB
– Vi bruker systemet ute i felten. Det gir store gevinster fordi vi sparer tid i hele kjeden....

Vår drøm er at du som kunde skal ha verdens mest lønnsomme bygg- og anleggsprosjekter. Uansett om du bygger en bro over Oslofjorden, eller et uthus i Nesseby – optimal lønnsomhet er ikke mulig uten et ekstremt godt planleggingsverktøy, løpende innsamling av data fra feltet og dokumentasjon – og en helhetlig oversikt og kontroll over virksomheten din.

Kontakt SmartDok i dag for en gratis demo og pris.