
Nina Myhra Landerud og Håkon Moe Jenssen hos Sør-Entreprenør har tatt i bruk easyReq. Etter fire måneder med løsningen ser de allerede store fordeler, både for administrasjonen og de ansatte som bruker appen i felt. Foto: easyReq
Sist oppdatert: 11-02-2025 Annonsørinnhold
Færre impulskjøp og bedre struktur i prosjekter
Sør-Entreprenør, en anerkjent aktør innen maskin- og landskapsentreprenørfaget, har nylig tatt i bruk easyReq for å få bedre kontroll på småkjøp og prosjektinnkjøp.
Etter fire måneder med systemet ser de tydelige fordeler, både for administrasjonen og for de ansatte ute i felt.
Faglige kompetanse og høye kvalitetsstandard
Med base i Telemark og Vestfold, og oppdrag på store deler av Østlandet, har Sør-Entreprenør bygget en solid posisjon i bransjen. Bedriften, ledet av Ingar Sandok Ringhus og Sindre Øverås, er kjent for sin faglige kompetanse og høye kvalitetsstandard.
Les også: Digitale rekvisisjoner = tryggere varekjøp
Som i mange bedrifter med flere prosjekter og mange ansatte, var det en utfordring å holde oversikt over småkjøp og kostnader. Det var her behovet for en løsning som easyReq ble tydelig.
Svært positivt inntryk av easyReq
HMS/KS-leder Nina Myhra Landerud, som har vært sentral i implementeringen av easyReq, forteller at førsteinntrykket har vært svært positivt:
- Vi har fått langt bedre oversikt over småkjøp, hvem som handler og hvilke prosjekter de tilhører. Det har gjort hverdagen vår mer effektiv, sier hun.
Bedre kontroll og styring med easyReq
- Dårlig merking fra butikkene og manglende sporing gjorde det lett for ansatte å hente ut varer uten tydelig registrering, forklarer Nina.
- Målet var å få bedre kontroll over hvem som handler hva og sikre at innkjøpene ble knyttet til riktige prosjekter.
Med easyReq kan nå alle småkjøp spores, både per prosjekt og per ansatt, noe som har ført til en kulturendring hvor flere tenker seg om før de handler.
Bedre struktur og færre unødvendige kjøp
Effekten av easyReq har allerede blitt merkbar for Sør-Entreprenør.
- Vi ser at det har blitt mer effektivt og antall småkjøp har gått noe ned fordi alt blir sporet, sier Nina.
Tidligere var det enklere å ta en spontan tur innom butikken uten å tenke på merkingen, men nå er kjøpene langt mer strukturerte. Dette gir bedre kontroll både økonomisk og administrativt.
Erfaringer fra de ansatte
For de ansatte har overgangen til en digital løsning også vært en suksess.
- Dette er første gangen jeg bruker rekvisisjoner og systemet er både enkelt, og effektivt, sier Håkon Moe Jenssen, som bruker appen daglig.
Han trekker spesielt frem hvor lettvint det er å bestille det man trenger:
- Det krever bare et tastetrykk. Appen er enkel og brukervennlig.
Handler om kvalitet i alle ledd
Med easyReq har Sør-Entreprenør fått bedre kontroll over innkjøp, effektivisert prosessene og redusert unødvendige småkjøp.
Dette er et godt eksempel på hvordan digitalisering kan gjøre hverdagen enklere både for administrasjonen og de ansatte.
For Sør-Entreprenør handler det om kvalitet i alle ledd og med easyReq har de fått et verktøy som styrker denne satsingen.
Vil du vite mer om hvordan easyReq kan forbedre innkjøpsrutinene i din bedrift? Fyll inn skjema, så tar vi kontakt for en uforpliktende prat.
Har du sett hvordan Vefas sparte inn årslisensen på easyReq etter bare to måneder?